Page 8
P. 8
რე ბული [3, 25]. ამავე პერიოდში იღებს სათავეს დიდი ბერძნუ-
ლი სამყარო და ყველაფერი ამის თანამდევი და თანამონაწი ლეა
ქართული (კოლხურ–იბერიული) კულტურაც [10, 12, 23].
როგორც ჩანს, ერთიანი კავკასიური ეთნიკური
სუბსტრატი. ახლო აღმოსავლეთისა და ანატოლიის ერთ–ერთი
ძირითადი შემავსებელი იყო და მაღალი საბაზისო კულტურაც
მათ დაახვედრეს იქ მოსულ ინდო–ევროპულ ენებზე მოლაპარა-
კე ხალხებს [11, 20, 21, 32, 43]. მათ შორის დაპირისპირებასა
და ურთიერთობების ძიებას მიეძღვნა ჰომეროსის „ილიადა“
და „ოდისეა“, მითი კავკასიონზე მიჯაჭვულ პრომეთეზე
და საერთოდ, ბერძნული მითოლოგიის უდიდესი ნაწილი.
საყურადღებოა, რომ ბერძნები კოლხეთიდან ცდილობდნენ
„მოეტაცათ“ ღვთიური სიბრძნის სიმბოლოდ ქცეული „ოქროს
საწმისი“ და ამით ამაღლებულიყვნენ თვისტომებზე [6, 42].
კაცობრიობის საუკეთესო მომავლის იმედად არის
კავკასიონზე მიჯაჭვული, ჯერ
კიდევ გაუმხელელი სიბრძნის
მატარებელი პრომეთე [17].
მედეა, რომელიც იაზონ-
მა და მისმა მეგობრებმა გაი-
ტაცეს ელადაში, კოლხური
სი ბრძნის პერსონიფიცირება
გა ხლდათ. ოქროს მოპოვება და
მეტალურგია, მიწათმოქმედება
და მედიცინა, გეოგრაფია და
მრავალი სხვა იყო ცოდნის ის
სხვათათვის მიუწვდომელი
მედეა ბერძნულ ლარნაკზე. მარაგი, რასაც ასე ეშურებოდნენ
ანტიკური ეპოქა
ბერძნები და რაც მათთვის
8